Saturday, 27 Apr 2024
You are here: Home Arkib Aduan Pengguna Arkib 2009 Telecommunications Complaints - Aduan-Bayaran dikenakan untuk sms yang tidak dilanggani
Complaints - Aduan-Bayaran dikenakan untuk sms yang tidak dilanggani PDF Print E-mail
Written by Administrator   
Wednesday, 25 November 2009 16:21

Saya ingin mengadu mengenai caj yang dikenakan oleh syarikat smsinfo.com.my yang sering masuk ke bil telefon saya pada setiap bulan sebagai SMS service-received. Padahal saya tidak pernah melanggan apa-apa perkhidmatan dari syarikat tersebut. Syarikat tersebut menghantar SMS dari nombor 33112 dengan mengenakan caj RM3 setiap sms yang saya di terima. dan hampir setiap hari saya akan menerima sms tersebut dan d caj ke bil telefon saya. Saya dikenakan caj tanpa persetujuan atau permintaan saya.

 

Status : Perkara ini telah di lanjutkan kepada pihak si adu dan sesalinan kepada semua pihak penguatkuasa yang berkaitan.

Nasihat:Pihak NCCC ingin menasihatkan pengguna untuk segera melaporkan kepada syarikat telekomunikasi sekiranya menerima sms daripada pihak syarikat yang tidak di langgani untuk tindakan segera. Sekiranya tiada maklumbalas positif diterima tolong hantarkan aduan anda kepada pihak NCCC untuk bantuan segera.


Ms.Matheevani Marathandan
Legal Executive/Complaint Handling Manager
National Consumer Complaints Centre (NCCC)
Pusat Khidmat Aduan Pengguna Nasional
E-mail : This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
Url      : www.nccc.org.my

 

 

 

 

Last Updated on Thursday, 14 January 2010 04:58