Thursday, 04 Mar 2021
You are here: Home
Aduan Pengguna: Kualiti & Servis Perkhidmatan (Retail Services) PDF Print E-mail
Written by admin3   
Friday, 15 January 2021 16:32

 


---------- From the Desk of CEO ----------

Jenis Aduan: Kualiti & Servis Perkhidmatan (Retail Services)

 

Aduan Pengguna:

Pihak NCCC telah menerima aduan daripada Ms.VW mengenai perkhidmatan syarikat X yang tidak begitu memuaskan dimana kualiti dan perkhidmatan yang diberikan oleh syarikat X tidak seperti apa yang telah dibayar oleh pengadu. Pengadu juga mengalami kerugian kerana barang yang digunakan tidak tahan lama, malahan syarikat X sering menghubungi Ms.VW untuk segera menjelaskan bayaran bulanan (hutang) kepada syarikat X.

 

Tindakan dan Nasihat NCCC:

  • Pihak NCCC telah memanjangkan masalah yang dihadapi oleh pengadu kepada syarikat X dan bekerjasama dengan syarikat X untuk membangkitkan isu atau aduan Ms.VW.
  • Syarikat X juga telah ambil maklum dan membawa aduan ini kepada pihak Kawalan Kredit berkenaan dengan aduan yang telah dikemukakan.
  • Pihak NCCC juga telah memaklumkan kepada pihak penguatkuasa untuk menyiasat mengenai panggilan mengancam/mengugut yang dibuat oleh syarikat X

 

Last Updated on Friday, 15 January 2021 16:43