Maxis Roaming Charges !!! Print
Monday, 13 September 2010 22:12

Saya telah menggunakan mobile-internet semasa berada di Vietnam  dari  05.07.2010 hingga 17.07.2010. Saya telah membeli pakej maxis internet RM2/jam. Saya menggunakannya sebanyak 3kali = RM6. Tetapi saya terkejut sebaik sahaja menerima bil telefon untuk bulan Julai ini (RM2192.30). Saya telah membuat aduan kepada pihak Maxis Customer Service, tetapi mereka cuma boleh mengurangkan bayaran bil telefon saya sebanyak 50%.
Saya terasa teraniaya kerana sistem Maxis tidak mengeluarkan notis charge roaming untuk internet, sebaliknya sistem Maxis menerima pembelian pakej internet RM2/jam. (Ketika itu saya menganggap penggunaan internet saya dicaj sebanyak RM2/jam). Tolong bantu masalah saya kerana saya tidak mampu dan sepatutnya membayar jumlah tersebut kerana kesilapan sistem Maxis menyebabkan saya rugi banyak yang sia-sia.

Balasan selepas tindakan NCCC dan penghargaan daripada pengguna

Good day. I just received call from Maxis regarding my problem. And they agreed to waive the internet charged roaming to me. And the result is they promise to only bill my normal usage. Now the bill is only RM50++ and not RM2000++ as previously. Thank you so much for your help. I really appreciate your action and strongly will recommend to my friends in future to refer NCCC. I am glad to use this service and hope that you will always be by consumer side to help us to get our rights. Thank you once again.

Deivigarani Krishna
Pusat Khidmat Aduan Pengguna Nasional (NCCC)