Friday, 19 Apr 2024
You are here: Home Arkib Aduan Pengguna Arkib 2009 Financial Institutions Complaints - Ditipu oleh RHB Bank
Complaints - Ditipu oleh RHB Bank PDF Print E-mail
Written by Administrator   
Thursday, 08 October 2009 10:55
Aduan saya terhadap RHB BANK BERHAD kerana menipu kadar faedah  yang di tawarkan iaitu menawarkan kadar faedah 3.75 pada mulanya tetapi telah menukar kadar faedah kepada 3.99 ke surat perjanjian yang saya terima. Saya secara tidak langsung rasa tertipu dan kecewa yang teramat sangat.

Sehubungan itu saya ingin meminta pihak Persatuan Gabungan Pengguna Malaysia menyiasat hal ini dan menegakkan kebenaran serta mendapatkan pembelaan semula ke atas hak  saya yang telah diperkotak katikkan sewenang-wenangnya oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

NCCC's Advice:
Diminta membuat aduan rasmi kepada pihak bank untuk tindakan yang sewajarnya tetapi jika aduan yang dibuat tidak diendahkan pengguna diminta untuk membuat aduan kepada kami untuk mengambil tindakan terhadap bank untuk menyelesaikan perkara ini secepat yang mungkin kami juga akan membuat salinan kepada agensi kerajaan seperti Bank Negara untuk tatapan mereka.

Abdullah Bin Mohamad Abu Bakar
Legal Executive/Complaints Manager
Pusat Khidmat Aduan Pengguna Nasional
National Consumer Complaints Centre
E-Mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it


{ckformeaduan}