Friday, 29 Mar 2024
You are here: Home Arkib Aduan Pengguna Arkib 2009 Telecommunications Complaints - MENAGIH WANG SENDIRI DARI TM
Complaints - MENAGIH WANG SENDIRI DARI TM PDF Print E-mail
Written by Administrator   
Wednesday, 07 October 2009 09:54

Saya telah mendaftar perkhidmatan Telekom serta Steamyx pada Jan 2007 di Kuala Lumpur.  Pada bulan Nov 2008 saya telah menambah pakej streamyx tersebut dengan pakej Celcom Broadband yang mana bayaran bulanan bagi pakej tersebut RM 108.  No account bil steamyx saya adalah C91115-007-0202.  Buat masa ini saya masih menerima bil dari kedua-dua perkhidmatan untuk pakej tersebut iaitu bil dari TM dan juga bil dari Celcom yang bernombor akaun 4473 0229. 

Beberapa bulan yang lalu, saya telah membuat kesilapan dimana saya telah membayar kedua-dua bil tersebut.  Ini menyebabkan bil TM Streamyx  mempunyai kredit RM 158.50.  Saya telah dua kali ke TM Point untuk mendapatkan maklumat tentang bil yang terlebih bayar.  Saya telah dimaklumkan supaya mengabaikan bil streamyx yang saya terima setiap bulan dan wang yang terlebih bayar tidak boleh dikembalikan sehingga saya menamatkan perkhidmatan streamyx.

NCCC's Advice: Daripada aduan diatas kita dapat menyatakan bahawa pengguna boleh menuntut duit yang telah di bayar lebih. Kami (NCCC) telah panjangkan perkara ini kepada pihak TM untuk tindakan selanjutnya bagi selesaikan perkara ini secara adil.

Abdullah Bin Mohamad Abu Bakar
Legal Executive/Complaints Manager
Pusat Khidmat Aduan Pengguna Nasional
National Consumer Complaints Centre
E-Mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it


{ckformeaduan}

Last Updated on Wednesday, 07 October 2009 10:03